FAQ - Najczęściej zadawane pytania.

System operacyjny znajduje się na ukrytej partycji dysku twardego. Zalecamy wykonanie kopii zapasowej systemu operacyjnego przy pomocy znajdującego się w pakiecie dodatkowego oprogramowania dostarczanego przez producenta laptopa. W przypadku nie wykonania kopii zapasowej, a potrzebie ponownej instalacji systemu za pośrednictwem naszego serwisu, taka instalacja jest płatna.
W porównaniu ze wcześniejszymi wersjami systemu Windows, Microsoft zmienił zasady licencjonowania. Zmienił się także sam proces aktywacji. Obecnie system aktywuje się automatycznie w momencie uzyskania dostępu do Internetu. Klucz produktu zawarty jest w BIOSie. Legalność posiadanego systemu potwierdza specjalna etykieta oprogramowania naklejona na spodzie laptopa oraz zapis na fakturze zakupu.
Pomimo tego, że bateria była fabrycznie formatowana, zalecamy wykonanie tej czynności we własnym zakresie. Polega ona na 5-6 krotnym rozładowaniu baterii do stanu kilku procent (system operacyjny wyświetla komunikat ostrzeżenia) a następnie ładowanie na wyłączonym notebooku przez okres ok. 8-12h w zależności od wielkości baterii. Proces ten zapewnia pracę na akumulatorze na 100% możliwości oferowanych przez producenta.
Ta różnica ma dwie przyczyny. Pierwsza z nich związana jest z tym że producenci dysków twardych na potrzeby marketingowe wykorzystują system dziesiętny do podania pojemności. Natomiast system operacyjny do obliczania pojemności wykorzystuje system dwójkowy. Czyli:
- System o podstawie 10 (stosują go producenci): 1KB liczony jest jako 103 = 1000 bajtów
- System o podstawie 2 (wykorzystywany przez system operacyjny): 1KB liczony jest jako 210= 1024 bajtów.

Jeśli przemnożymy to przez liczbę gigabajtów na dyskach otrzymamy znaczne różnice np.:
1TB to w rzeczywistości 931,32GB (pozornie brakuje więc prawie 70GB)
Druga przyczyna różnic to ukryta partycja Recovery (służąca do przywracania systemu operacyjnego do ustawień fabrycznych). Taka partycja może zajmować nawet do 25GB.

  1. Utwórz zapasową kopię wszystkich zasobów zgromadzonych na twardym dysku. Podczas partycjonowania nie powinny ulec utracie żadne dane, lecz po co ryzykować?
  2. Kliknij kolejno Panel sterowania | Zmienić widok na widok dużych ikon |Narzędzia administracyjne | Zarządzanie komputerem, aby przywołać konsolę zarządzania. Rozwiń gałąź Magazyn w panelu po lewej stronie i przeskocz do gałęzi Zarządzanie dyskami. W prawej części okna powinieneś ujrzeć listę ewentualnych dysków i partycji. Aby utworzyć nową partycję, wybierz dysk, na którym jest wolne miejsce. Kliknij go prawym przyciskiem myszy i wskaż polecenie Zmniejsz wolumin. Bezpieczne zmniejszanie woluminów, a więc bez ryzyka utraty danych, jest możliwe tylko w wypadku dysków podstawowych. Gdy spróbujesz zmniejszyć dysk dynamiczny (np. macierz RAID) sformatowany w systemie plików NTFS, możesz stracić swoje zasoby.
NIE, gwarancja nie obejmuje zainstalowanego oprogramowania – w tym systemu operacyjnego.
Oczywiście – serwis oferuje płatne rozszerzenia. Można również zgłosić zerwanie plomby klapki komponentowej w celu rozszerzenia pamięci na serwis@promobile.pl podając nr plomby, nr dowodu zakupu i swoje dane. Pracownicy naszych salonów sprzedaży również mogą rozszerzyć Państwu pamięć do laptopa bezpłatnie!
Jak najbardziej – serwis oferuje płatne rozszerzenia. Można również zgłosić zerwanie plomby klapki komponentowej w celu wymiany lub dołożenia drugiego dysku na serwis@promobile.pl podając nr plomby, nr dowodu zakupu i swoje dane.
Nie – wymiana procesora wiąże się z demontażem płyty głównej co skutkuje utratą gwarancji. W nowych laptopach karta graficzna najczęściej jest wlutowana w płytę główną i nie ma możliwości jej wymiany!

Matryce w laptopach które sprzedajemy są ekranami klasy 2 zgodnej z normą ISO 13406-2. Norma dzieli panele TFT LCD na klasy określające liczbę i rodzaj defektów matrycy. Defekty te mogą ale nie muszą wystąpić w danym panelu.

Podane poniżej wartości są wartościami maksymalnymi w danej klasie.

Liczba błędów na 1 milion pikseliTypy błędów
Klasa Panela LCDTyp 1Typ 2Typ 3
I 0 0 0
II 2 2 5
III 5 15 50
IV 50 150 500

Poszczególne typy błędów oznaczają:
Typ 1 - całkowicie biały piksel
Typ 2 - całkowicie czarny piksel
Typ 3 - sub-piksel (czerwony, zielony, niebieski lub jego brak).

Jeżeli błędy występują obok siebie w obszarze 5 na 5 pikseli to obowiązująca jest dodatkowa norma:

Klasa Panela LCDDopuszczalna liczba błędów w klastrze
(czyli obszarze 5pikseli x 5pikseli)
Typu 1 lub 2Typu 3
I 0 0
II 0 2
III 0 5
IV 5 50

Klaster jest to obszar 5 na 5 pikseli.

Oferujemy głównie produkty wyprzedażowe lub recertyfikowane. W związku z tym, nasza cena jest niższa średnio o 30-40% od ceny rynkowej, a okres gwarancyjny jest nieco krótszy. Dodatkowo, do większości produktów można dokupić usługę dłuższej gwarancji na kolejny rok.
Jest to produkt z nadwyżek magazynowych dla dużych sieci handlowych lub z indywidualnych zamówień, które nie doszły do skutku. Sprzęt trafił ponownie do producenta, gdzie został przetestowany z uwzględnieniem surowych norm jakości oraz przepakowany. Komputery to pełnowartościowe produkty, które po weryfikacji otrzymały odpowiednią klasę sprzedażową nazywaną najczęściej Business Outlet. Najważniejszą cechą tego typu sprzętu jest cena, niższa od średniej rynkowej o ok. 30-40%.

Zgodnie z wymogiem eksploatacyjnym komputery przenośne należy czyścić w okresie użytkowania nie rzadziej niż raz na 6 miesięcy za pomocą sprężonego powietrza bądź kompresora o ciśnieniu roboczym do 3 bar. W celu wyczyszczenia należy wyłączyć komputer, odpiąć zasilacz, zdemontować baterie główną (gdy jest to możliwe) obrócić urządzenie do góry spodem oraz zlokalizować kratki wentylacyjne które najczęściej znajdują się z boku urządzenia i w jego górnych rogach. Następnie je przedmuchujemy sprężonym powietrzem wydmuchując zgromadzone zanieczyszczenia.
Gotowe – urządzenie powinno podwyższyć swoją kulturę pracy redukując poziom hałasu jak i ciepła obudowy.
Czasem zdarza się iż urządzenie nie czyszczone dłużej niż zalecany okres nagromadzi tak dużą ilość zanieczyszczenia iż próba wydmuchania zgromadzonego zanieczyszczenia doprowadzi do zablokowania się wentylatora – urządzenie będzie się wtedy nadmiernie grzać i może się wyłączać, również wentylator może nie być słyszalny – w takiej sytuacji zalecamy wyłączenie urządzenia i niezwłoczne zgłoszenie się naszego do serwisu celem usunięcia zanieczyszczeń. Usługa taka wykonywana jest odpłatnie.

Zgłoszenia przyjmujemy drogą mailową i telefoniczną.
Tel. 41 343 25 98 lub 666 186 999
E-mail: serwis@promobile.pl

Uwaga! Jeśli posiadasz laptopa z kartą graficzną niezintegrowaną oznacza to że Twój komputer bezwzględnie potrzebuje częstszego profesjonalnego czyszczenia. Jest to spowodowane większym niż zwykle wytwarzaniem ciepła podczas pracy laptopa. Profesjonalne czyszczenie w takim przypadku jest równie ważne jak okresowy przegląd w dobrej klasy samochodzie. Nie wahaj się więc skontaktować z nami!
Pamiętaj, regularne czyszczenie komputera jest bardzo ważne! Urządzenie użytkowane z zablokowanym wentylatorem może ulec trwałemu i nie odwracalnemu uszkodzeniu które nie będzie w żaden sposób objęte gwarancją.

Niekoniecznie. W wielu przypadkach możemy pomóc Ci na odległość. Zapraszamy do skorzystania z naszej nowej usługi serwisowej pomocy zdalnej. Skontaktuj się z naszym serwisem aby potwierdzić możliwość takiego rodzaju pomocy w przypadku danej usterki. Nie musisz dostarczać komputera do serwisu, tracić czasu i narażać się na dodatkowe koszty! Aby skorzystać z serwisowej pomocy zdalnej wymagane jest połączenie internetowe. Usługa jest płatna, szczegóły uzyskasz u naszego serwisanta.
Procedura jest prosta i bezpieczna:
  1. Skontaktuj się z nami mailowo lub telefonicznie i przedstaw nam czego dotyczy problem ze sprzętem.
    Tel. 41 343 25 98 lub 666 186 999
    E-mail: serwis@promobile.pl
  2. Nasi serwisanci ocenią czy możliwa będzie naprawa poprzez pomoc zdalną.
  3. Pobierz niewielki program służący do pomocy zdalnej.
  4. Podaj naszemu serwisantowi login i hasło wskazany przez program pomocy zdalnej.
  5. Łączymy się przez program z Twoim komputerem i dokonujemy niezbędnych napraw.
  6. Podczas połączenia możesz obserwować poczynania serwisanta na ekranie.
  7. Sprawdzasz czy Twój problem ze sprzętem został rozwiązany.
  8. Zakończenie działania programu pomocy zdalnej.

Prosimy o wysłanie e-maila na adres serwis@promobile.pl wg. poniższego wzoru:

Imię
Nazwisko
Adres
Telefon
Adres do odesłania sprzętu po naprawie:
Nr dowodu zakupu
Nr seryjny urządzenia
Opis usterki

Po otrzymaniu danych zostanie utworzone zgłoszenie serwisowe i przekazany link do samodzielnego umówienia kuriera firmy DHL po odbiór urządzenia.
Informacja o przyjęciu zgłoszenia zostanie przesłana na Państwa e-mail do 48h w dni robocze. List przewozowy niezbędny do wysłania nam sprzętu otrzymają Państwo w osobnym e-mail’u od firmy kurierskiej DHL.



POROZMAWIAJ Z KONSULTANTEM

Daniel Kopczyński
tel.666 96 1111
gg 10195920
warszawa@promobile.pl

Marcin Śliż
tel. 666 96 4444
gg 45884824
marcin.sliz@promobile.pl

Masz pytania dotyczące naszej oferty? Interesują Cię zakupy hurtowe? Zapraszamy do kontaktu za pomocą jednej z poniższych opcji.

Pozostaw dane kontaktowe
- skontaktujemy się z Tobą
Rozmawiaj za pomocą
komunikatora