Jeśli przemnożymy to przez liczbę gigabajtów na dyskach otrzymamy znaczne różnice np.:
1TB to w rzeczywistości 931,32GB (pozornie brakuje więc prawie 70GB)
Druga przyczyna różnic to ukryta partycja Recovery (służąca do przywracania systemu operacyjnego do ustawień fabrycznych). Taka partycja może zajmować nawet do 25GB.
Matryce w laptopach które sprzedajemy są ekranami klasy 2 zgodnej z normą ISO 13406-2. Norma dzieli panele TFT LCD na klasy określające liczbę i rodzaj defektów matrycy. Defekty te mogą ale nie muszą wystąpić w danym panelu.
Podane poniżej wartości są wartościami maksymalnymi w danej klasie.
Liczba błędów na 1 milion pikseli | Typy błędów | ||
---|---|---|---|
Klasa Panela LCD | Typ 1 | Typ 2 | Typ 3 |
I | 0 | 0 | 0 |
II | 2 | 2 | 5 |
III | 5 | 15 | 50 |
IV | 50 | 150 | 500 |
Poszczególne typy błędów oznaczają:
Typ 1 - całkowicie biały piksel
Typ 2 - całkowicie czarny piksel
Typ 3 - sub-piksel (czerwony, zielony, niebieski lub jego brak).
Jeżeli błędy występują obok siebie w obszarze 5 na 5 pikseli to obowiązująca jest dodatkowa norma:
Klasa Panela LCD | Dopuszczalna liczba błędów w klastrze (czyli obszarze 5pikseli x 5pikseli) | |
---|---|---|
Typu 1 lub 2 | Typu 3 | |
I | 0 | 0 |
II | 0 | 2 |
III | 0 | 5 |
IV | 5 | 50 |
Klaster jest to obszar 5 na 5 pikseli.
Zgodnie z wymogiem eksploatacyjnym komputery przenośne należy czyścić w okresie użytkowania nie rzadziej niż raz na 6 miesięcy za pomocą sprężonego powietrza bądź kompresora o ciśnieniu roboczym do 3 bar. W celu wyczyszczenia należy wyłączyć komputer, odpiąć zasilacz, zdemontować baterie główną (gdy jest to możliwe) obrócić urządzenie do góry spodem oraz zlokalizować kratki wentylacyjne które najczęściej znajdują się z boku urządzenia i w jego górnych rogach. Następnie je przedmuchujemy sprężonym powietrzem wydmuchując zgromadzone zanieczyszczenia.
Gotowe – urządzenie powinno podwyższyć swoją kulturę pracy redukując poziom hałasu jak i ciepła obudowy.
Czasem zdarza się iż urządzenie nie czyszczone dłużej niż zalecany okres nagromadzi tak dużą ilość zanieczyszczenia iż próba wydmuchania zgromadzonego zanieczyszczenia doprowadzi do zablokowania się wentylatora – urządzenie będzie się wtedy nadmiernie grzać i może się wyłączać, również wentylator może nie być słyszalny – w takiej sytuacji zalecamy wyłączenie urządzenia i niezwłoczne zgłoszenie się naszego do serwisu celem usunięcia zanieczyszczeń. Usługa taka wykonywana jest odpłatnie.
Zgłoszenia przyjmujemy drogą mailową i telefoniczną.
Tel. 41 343 25 98 lub 666 186 999
E-mail: serwis@promobile.pl
Uwaga! Jeśli posiadasz laptopa z kartą graficzną niezintegrowaną oznacza to że Twój komputer bezwzględnie potrzebuje częstszego profesjonalnego czyszczenia. Jest to spowodowane większym niż zwykle wytwarzaniem ciepła podczas pracy laptopa. Profesjonalne czyszczenie w takim przypadku jest równie ważne jak okresowy przegląd w dobrej klasy samochodzie. Nie wahaj się więc skontaktować z nami!
Pamiętaj, regularne czyszczenie komputera jest bardzo ważne! Urządzenie użytkowane z zablokowanym wentylatorem może ulec trwałemu i nie odwracalnemu uszkodzeniu które nie będzie w żaden sposób objęte gwarancją.
Prosimy o wysłanie e-maila na adres serwis@promobile.pl wg. poniższego wzoru:
Imię
Nazwisko
Adres
Telefon
Adres do odesłania sprzętu po naprawie:
Nr dowodu zakupu
Nr seryjny urządzenia
Opis usterki
Po otrzymaniu danych zostanie utworzone zgłoszenie serwisowe i przekazany link do samodzielnego umówienia kuriera firmy DHL po odbiór urządzenia.
Informacja o przyjęciu zgłoszenia zostanie przesłana na Państwa e-mail do 48h w dni robocze. List przewozowy niezbędny do wysłania nam sprzętu otrzymają Państwo w osobnym e-mail’u od firmy kurierskiej DHL.
Sławek Jarek
tel.666 96 1111
gg 54485636
warszawa@promobile.pl
Marcin Śliż
tel. 666 96 4444
gg 45884824
marcin.sliz@promobile.pl
Masz pytania dotyczące naszej oferty? Interesują Cię zakupy hurtowe? Zapraszamy do kontaktu za pomocą jednej z poniższych opcji.